Problemy z niskimi obrotami nie tylko dotyczą samochodów z silnikiem diesla... Dojechał do nas VW Tiguan z rocznika 2018 z silnikiem 2.0TSI 180KM.
Właściciel zdecydował się podnieść moc w swoim samochodzie oraz co ważniejsze, przeprogramować skrzynię DSG. Cały problem ze skrzynią automatyczną polega na tym, że utrzymuje ona obroty silnika na poziomie 1000-1100 - i to jest benzyna. Nie trzeba nikogo przekonywać, że praca w takim zakresie obrotów wpływa negatywnie na silnik oraz skrzynię.
Pomiar serii wykazał, że VW dysponuje mocą 176KM i 310Nm.
Zmodyfikowaliśmy oprogramowanie sterownika silnika i finalne pomiary wykazały nowe wartości - 223KM i 367Nm.
Dodatkowo zajęliśmy się tematem skrzyni - nowy program - m.in. nowe/wyższe punkty przełączania biegów.
Testując auto po naszych modyfikacjach śmiało możemy stwierdzić, że Tiguan zachowuje się zdecydowanie lepiej na drodze , obroty przy spokojnej jeździe utrzymywane są pomiędzy 1500 a 2000 - auto wreszcie używa optymalnego zakresu. Dodatkowa moc robi robotę, wciskając gaz odczuwamy bardzo dużą różnicę między tym co było a tym co jest teraz.
Najważniejsze w tym wszystkim jest to , że właściciel jest bardzo zadowolony...
Modyfikacja mocy Stage1:
seria 176KM/310Nm
stage1 223KM/367Nm
Chiptuning skrzyni DSG (m.in. optymalizacja punktów zmiany biegów)