Kolejny przykład modyfikacji, jaką przeprowadzamy na fordach ze skrzynią Powershift.
Tym razem Mondeo MK5 z rocznika 2016 z silnikiem 2.0TDCi 180KM w pięknej wersji Vignale.
Właściciel postanowił dodać mocy oraz zmodyfikować działanie skrzyni.
Jesteśmy jedną z bardzo niewielu firm w Polsce, które modyfikują skrzynie Powershift - optymalizacja punktów zmiany biegów oraz zwiększenie ciśnienia na sprzęgłach - efekt - auto utrzymuje minimalne obroty na poziomie około 1400 a nie jak wcześniej 1000 obrotów...
Do rzeczy - auto zostało sprawdzone i zhamowane - zmierzona moc seryjna to 180KM i 394Nm.
Po modyfikacji przeprowadziliśmy kolejne pomiary - wynik 212KM i 450Nm.
Testy na drodze pokazały, że Mondeo zdecydowanie lepiej przyspiesza, szybciej reaguje na wciśnięcie pedału gazu - teraz mamy zdecydowanie więcej radochy z prowadzenia tego Forda.
Skrzynia - zachowuje się tak jakbyśmy prowadzili auto w manualu - utrzymuje wyższe obroty, stale mamy do dyspozycji moment obrotowy, obroty utrzymują się pomiędzy trybem D a trybem S - takiego działania brakuje w fabrycznej wersji tej skrzyni...
Efekt - klient mega zadowolony...
Modyfikacja mocy Stage1:
seria 180KM/394Nm
stage1 212KM/450Nm
chiptuning skrzyni Powershift - podniesienie punktów zmiany biegów oraz zwiększenie ciśnienia na sprzęgłach