W ostatnim czasie mieliśmy okazję pracować nad Fordem Edge z roku 2017 z silnikiem 2.0TDCi 210KM. Właściciel tego pojazdu przejechał do nas 450KM, żebyśmy zajęli się jego autem. Skarżył się on na działanie skrzyni Powershift 2 - a chodziło dokładnie o zbyt nisko utrzymujące się obroty. Ford potrafił jeździć ze stałą prędkością utrzymując 1000obr co negatywnie wpływa na silnik, skrzynie i inne podzespoły.
Cała procedura polega na m.in. zoptymalizowaniu/podniesieniu punktów zmiany biegów.
Wzięliśmy się do pracy - najpierw testy na drodze - sprawdzanie jak skrzynia chodzi i jakie obroty utrzymuje. Ford utrzymując 1000obr aż się trzęsie podczas przyspieszania - a najgorsze jest to, że skrzynia, gdy wciskamy lekko gaz, zamiast zredukować bieg, to starała się przyspieszać od tych obrotów....
Zczytaliśmy oprogramowanie sterownika skrzyni biegów i zostało ono zmodyfikowane po czym wgrane do sterownika. Testy na drodze - jest znacznie lepiej, Ford utrzymuje wyższe obroty, lecz w jednym punkcie nie do końca chodzi tak jak byśmy tego oczekiwali. Kolejna zmiana w oprogramowaniu i kolejne testy - teraz idealnie. Edge dąży do tego, żeby utrzymać minimalne obroty na poziomie 1500... Podczas jazdy odczuwamy teraz lekkość pojazdu, zdecydowanie łatwiej mu przyspieszać i nie ma już efektu trzęsącego auta...
Zmodyfikowanie oprogramowania skrzyni Powershift 2 wpływa na działanie auta wyłącznie pozytywnie...