Mieliśmy okazję pracować nad kolejnym Fordem C-Maxem, tym razem z rocznika 2012 z najsłabszym silnikiem 1.6 TDCi 95KM.
Właściciel pojazdu miał już dość "prawego pasa" dlatego przyjechał do nas na "wzmocnienie" swojego Forda.
Pomiar serii pokazał, że C-MAX posiada gratisa od fabryki w postaci dodatkowych 5KM - a mianowicie jego fabryczna moc to 100KM i 235Nm.
Takie gratisy wszyscy lubimy :)
Wzięliśmy się za modyfikację oprogramowania sterownika silnika - kolejne pomiary i nowe wartości - 140KM i 317Nm.
W nowej osłonie ten Ford to już zupełnie inne auto.
Natychmiastowo reaguje na wciśnięcie gazu, szybko wkręca się na obroty, przyspiesza zdecydowanie lepiej niż w serii, można odczuć bardzo dużą różnicę między fabryką a modyfikacją.
Zdecydowanie polecamy ten zabieg z uwagi na poprawę przyspieszenia (bezpieczeństwo podczas wyprzedzania itp) oraz spadek spalania przy dotychczasowym stylu jazdy.
Przeprowadzona modyfikacja mocy Stage1:
seria 100KM/235Nm
stage1 140KM/317Nm
+40KM oraz +82Nm